Bekor qilish


Shrift(

1

x

)
Masshtab(100%)
A
A
A

Saytda ovoz jo`rligi(suhandon tekstni o`qib berishi) funksiyasi mavjud. Buning uchun kerakli tekstni belgilaysiz, paydo bo`lgan oynadan bosqichni tanlaysiz. Agar to`xtatmoqchi bo`lsangiz bosqichni tanlaysiz

instagram telegramm
+998702141462

Bosh sahifa / Axborot xizmati / Yangiliklar / Kundalik yangiliklar

Biz korrupsiyaga qarshimiz

27.11.2024 27.11.2024 55

“Oʻzbekiston Metallurgiya Kombinati” Aksiyadorlik jamiyati xodimlari uchun

ESLATMA 

 

USHBU QONUNNING MAQSADI VA AMAL QILISH SOHASI 

Ushbu Qonunning maqsadi manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq munosabatlarni tartibga solishdan iborat. 

Ushbu Qonunning amal qilishi davlat organlariga va mahalliy davlat hokimiyati organlariga,  davlat  muassasalariga,  davlat  unitar  korxonalariga,  davlat  maqsadli jamg‘armalariga, shuningdek, ustav fondida (ustav kapitalida) davlat ulushi 50 foiz miqdorda va undan ortiq bo‘lgan aksiyadorlik jamiyatlariga (bundan buyon matnda davlat organlari yoki boshqa tashkilotlar deb yuritiladi) nisbatan tatbiq etiladi. 

Ushbu Qonunning amal qilishi: 

o‘z ustav fondida (ustav kapitalida) davlat organlarining yoki boshqa tashkilotlarning ulushi jami 50 foiz miqdorda va undan ortiq bo‘lgan yuridik shaxslarga nisbatan;

o‘z ustav fondida (ustav kapitalida) ushbu modda uchinchi qismining ikkinchi xatboshisida ko‘rsatilgan tashkilotlarning ulushi jami 50 foiz miqdorda va undan ortiq bo‘lgan yuridik shaxslarga nisbatan faqat ularning davlat xaridlari sohasidagi munosabatlariga tatbiq etiladi. 

 MANFAATLAR TOʻQNASHUVI BOʻYICHA QANDAY HUJJATLAR TOʻLDIRILADI? 

 Ehtimoliy manfaatlar toʻqnashuvi boʻyicha deklaratsiya;

 Mavjud ehtimoliy manfaatlar toʻqnashuvi haqida xabarnoma; 

Ehtimoliy manfaatlar toʻqnashuvi va mavjud ehtimoliy manfaatlar toʻqnashuvi manfaatlar toʻqnashuvini hisoga olish reestrida roʻyxatga olinadi. 

 MANFAATLAR TOʻQNASHUVINI ANIQLASH VA BARTARAF ETISH BOʻYICHA MAS’UL ORGAN VA TUZILMALAR: 

 Korrupsiayaga qarshi kurashish agentligi – maxsus vakolatli davlat organi; 

Davlat organlari yoki boshqa tashkilotlar; 

Maxsus boʻlinma (Davlat organlari yoki boshqa tashkilotlarning korrupsiyaga qarshi ichki nazorat boʻlinmalari (va) yoki kadr boʻlinmalari); 

Odob – Axloq komissiyalari. 

ASOSISY TUSHUNCHALAR

           Ushbu Qonunda quyidagi asosiy tushunchalar qo‘llaniladi: 

Manfaatlar toʻqnashuvi - shaxsning shaxsiy (bevosita yoki bilvosita) manfaatdorligi uning o‘z lavozim yoki xizmat majburiyatlarini lozim darajada bajarishiga ta’sir  koʻrsatayotgan yoxud ta’sir koʻrsatishi mumkin bo‘lgan hamda shaxsiy manfaatdorlik bilan fuqarolarning, tashkilotlarning, jamiyatning yoki davlatning huquqlari, qonuniy manfaatlari o‘rtasida qarama qarshilik yuzaga kelayotgan (mavjud manfaatlar toʻqnashuvi) yoki yuzaga kelishi mumkin boʻlgan (ehtimoliy manfaatlar tovqnashuvi) vaziyat;

Davlat organing yoki boshqa tashkilotlarning xodimi – davlat organlarida yoki boshqa tashkilotlarda mehnat shartnomasi (kontrakt) asosida yoxud saylab qo‘yiladigan yoki tayinlanadigan lavozimlarga mehnat (xizmat) faoliyatini amalga oshirayotgan boshqaruv xodimi;

manfaatlar to‘qnashuvini tartibga solish bo‘yicha maxsus bo‘linma (bundan buyon matnda maxsus bo‘linma deb yuritiladi) — davlat organlarining yoki boshqa tashkilotlarning korrupsiyaga qarshi ichki nazorat bo‘linmalari (va)  yoki kadrlar bo‘linmalari; 

shaxsiy manfaatdorlik — davlat organining yoki boshqa tashkilotning xodimi yoxud u bilan aloqador shaxslar ushbu xodim tomonidan bevosita yoki bilvosita qaror qabul qilinishi yoki xodimning ushbu jarayonda boshqacha tarzda ishtirok etishi natijasida olishi mumkin bo‘lgan har qanday naf yoki afzallik; 

yaqin qarindoshlar — ota-onalar, aka-ukalar, opa-singillar, o‘g‘illar, qizlar, er-xotinlar, shuningdek er-xotinlarning ota-onalari, aka-ukalari, opa-singillari va farzandlari. 

 MANFAATLAR TO‘QNASHUVI BILAN BOG‘LIQ MUNOSABATLARNI TARTIBGA SOLISHNING ASOSIY PRINSIPLARI 

Manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq munosabatlarni tartibga solishning asosiy prinsiplari quyidagilardan iborat: 

qonuniylik;

fuqarolarning, tashkilotlarning, jamiyatning va davlatning qonuniy manfaatlari ustuvorligi; 

ochiqlik va shaffoflik; 

xolislik; 

korrupsiyaga nisbatan murosasizlik. 

 DAVLAT ORGANINING YOKI BOSHQA TASHKILOTNING XODIMIGA ALOQADOR SHAXSLAR 

Quyidagi shaxslar davlat organining yoki boshqa tashkilotning xodimiga aloqador shaxslar deb e’tirof etiladi: 

davlat organi yoki boshqa tashkilot xodimining yaqin qarindoshlari; 

davlat organining yoki boshqa tashkilotning xodimi va (yoki) uning yaqin qarindoshlari qaysi yuridik shaxsning ustav fondi (ustav kapitali) aksiyalariga yoki ulushlariga egalik qilsa, o‘sha yuridik shaxs; 

davlat organining yoki boshqa tashkilotning xodimi yoxud uning yaqin qarindoshlari qaysi yuridik shaxsda boshqaruv organining rahbari yoki a’zosi bo‘lsa, o‘sha yuridik shaxs. 

KORRRUPSIYAGA QARSHI KURASHISH AGENTLIGINING VAKOLATLARI: 

       manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq axborotni va materiallarni davlat organlaridan yoki boshqa tashkilotlardan so‘rab oladi va o‘rganadi; 

       davlat organlarining yoki boshqa tashkilotlarning manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq munosabatlarni tartibga solish sohasidagi faoliyatini muvofiqlashtiradi; 

       davlat organlarining yoki boshqa tashkilotlarning manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq munosabatlarni tartibga solish sohasidagi faoliyatini, shu jumladan jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari asosida o‘rganadi; 

       manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq holatlar aniqlanganda, bitimni bekor qilish, qarorni hamda boshqa hujjatni o‘zgartirish yoki bekor qilish to‘g‘risida davlat organlariga yoki boshqa tashkilotlarga taqdimnoma kiritadi yoxud ularni haqiqiy emas deb topish haqida sudga da’vo kiritadi; 

       Manfaatlar to‘qnashuvini hisobga olish reyestrining, mavjud manfaatlar to‘qnashuvi  to‘g‘risidagi  xabarnomaning  hamda  ehtimoliy  manfaatlar  to‘qnashuvi to‘g‘risidagi deklaratsiyaning namunaviy shakllarini tasdiqlaydi; 

       davlat organlari yoki boshqa tashkilotlar uchun manfaatlar to‘qnashuvini tartibga solish bo‘yicha uslubiy tavsiyalarni e’lon qiladi; 

       manfaatlar to‘qnashuvi natijasida fuqarolarning, tashkilotlarning, jamiyatning yoki davlatning manfaatlariga yetkazilgan zararning o‘rni to‘liq qoplanishiga erishilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi; 

       maxsus bo‘linmalar xodimlarining tizimli ravishda malakasini oshirishni, ularda tegishli ko‘nikmalarni shakllantirishga qaratilgan o‘qitishni tashkil etadi; 

       ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi qonunchilikka muvofiq manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi qonunchilik talablariga rioya etmaganlik bilan bog‘liq ma’muriy huquqbuzarlik haqida bayonnomani tuzadi va uni ko‘rib chiqish uchun sudga yuboradi. 

Maxsus vakolatli davlat organi qonunchilikka muvofiq boshqa vakolatlarni ham amalga oshirishi mumkin. 

DAVLAT ORGANLARI YOKI BOSHQA TASHKILOTLAR ODOB - AXLOQ KOMISSIYASINING MANFAATLAR TO‘QNASHUVI BILAN BOG‘LIQ MUNOSABATLARNI TARTIBGA SOLISH SOHASIDAGI VAKOLATLARI 

Davlat organi yoki boshqa tashkilot xodimi tomonidan ushbu Qonun talablariga rioya etilishi ustidan nazorat ushbu davlat organida yoki boshqa tashkilotda tuzilgan odob-axloq komissiyasi tomonidan amalga oshiriladi. 

Odob-axloq komissiyasi: 

davlat organi yoki boshqa tashkilot xodimi tomonidan ushbu Qonunda belgilangan talablarga rioya etilishini ta’minlash choralarini ko‘radi; 

manfaatlar to‘qnashuvini tartibga solish yuzasidan ko‘rilayotgan choralarning yetarliligi (to‘g‘riligi) haqidagi masalalarni ko‘rib chiqadi; 

mavjud manfaatlar to‘qnashuvi bilan bog‘liq hollar ustidan kollegial nazoratni amalga oshiradi; 

ushbu Qonunda belgilangan talablarning davlat organi yoki boshqa tashkilot xodimlari tomonidan buzilishlari mavjudligi (mavjud emasligi) to‘g‘risida xizmat tekshiruvi natijalariga ko‘ra xulosa chiqaradi; 

manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risida xabar qilmagan, bila turib yolg‘on yoki noto‘g‘ri axborot taqdim etgan yoxud bunday axborotni yashirgan xodimni javobgarlikka tortish haqida davlat organining yoki boshqa tashkilotning rahbariga taklif kiritadi. 

Odob-axloq komissiyasi qonunchilikka muvofiq boshqa vakolatlarni ham amalga oshirishi mumkin. 

 MANFAATLAR TO‘QNASHUVINI ANIQLASH

Manfaatlar to‘qnashuvini aniqlash quyidagi manbalardan olingan ma’lumotlarni o‘rganish orqali amalga oshiriladi: 

 ehtimoliy manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi deklaratsiyadan; 

davlat xaridlari jarayonida olingan takliflardan, xarid komissiyasi majlislarining bayonnomalaridan, tuzilgan shartnomalardan; 

jismoniy va yuridik shaxslarning davlat organi yoki boshqa tashkilot xodimining faoliyatidagi mavjud manfaatlar to‘qnashuvi yoki ehtimoliy manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi murojaatlaridan yoki xabarlaridan; 

tijorat  tashkilotlarining  affillangan  shaxslari  va  yakuniy  naf  oluvchilari (benefitsiarlari) ro‘yxatlaridan; 

O‘zbekiston  Respublikasi  Yagona  interaktiv  davlat  xizmatlari  portalining tadbirkorlik subyektlarini ro‘yxatdan o‘tkazish modulidan; 

“FHDY Yagona elektron arxivi” axborot tizimidan; 

“Yagona milliy mehnat tizimi” idoralararo apparat-dasturiy majmuidan; Qimmatli qog‘ozlar markaziy depozitariysidan; 

maxsus vakolatli davlat organi tomonidan o‘tkazilgan o‘rganish natijalari bo‘yicha kiritilgan taqdimnomadan. 

Davlat organi yoki boshqa tashkilot xodimining ommaviy axborot vositalariga, shu jumladan Internet jahon axborot tarmog‘iga joylashtirilgan mavjud manfaatlar to‘qnashuvi yoki ehtimoliy manfaatlar to‘qnashuvi holatlari ular to‘g‘risidagi ma’lumotlarni to‘plash va o‘rganish orqali aniqlanadi. 

 MANFAATLAR TO‘QNASHUVI TO‘G‘RISIDAGI QONUNCHILIK TALABLARINI BAJARMASLIK

Davlat organining yoki boshqa tashkilotning mansabdor shaxsi yoki xodimi tomonidan manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi qonunchilikda nazarda tutilgan manfaatlar to‘qnashuvi mavjudligi haqida xabar bermaslik, — bazaviy hisoblash miqdorining uch baravaridan besh baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi. Xuddi shunday huquqbuzarlik ma’muriy jazo chorasi qo‘llanilganidan keyin bir yil davomida takroran sodir etilgan bo‘lsa, — bazaviy hisoblash miqdorining besh baravaridan o‘n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi. 

Davlat organining yoki boshqa tashkilotning mansabdor shaxsiga ma’lum bo‘lib qolgan, manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi qonunchilikda nazarda tutilgan mavjud yoki ehtimoliy manfaatlar to‘qnashuvini tartibga solish yuzasidan choralar ko‘rmaslik, -  bazaviy hisoblash miqdorining besh baravaridan o‘n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi. 

Ushbu moddaning uchinchi qismida nazarda tutilgan huquqbuzarlik ma’muriy jazo chorasi qo‘llanilganidan keyin bir yil davomida takroran sodir etilgan bo‘lsa, — bazaviy hisoblash miqdorining o‘n baravaridan o‘n besh baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi. 

Ushbu    moddaning    birinchi    va    uchinchi    qismlarida    nazarda   tutilgan huquqbuzarliklar davlat xaridlari sohasida sodir etilgan bo‘lsa, — mansabdor shaxslarga bazaviy hisoblash miqdorining yigirma baravaridan o‘ttiz baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi. 

“Manfaatlar to‘qnashuviga yo‘l qo‘yilgan holda tuzilgan bitim haqiqiy emas deb topilgan taqdirda, ushbu bitimni tuzish natijasida olingan foyda bitim bo‘yicha olingan hamma narsani qaytarib berish to‘g‘risida talab qo‘yilmagan holda, sud tartibida davlat daromadiga o‘tkaziladi. Bunday bitimni ijro etish bilan bog‘liq xarajatlarning o‘rni manfaatlar to‘qnashuviga yo‘l qo‘ygan shaxsning hisobidan qoplanadi. 

Korrupsiyaga yo‘l qo‘yilgan holda tuzilgan bitim haqiqiy emas deb topilgan taqdirda, bunday bitimni tuzish natijasida jismoniy va yuridik shaxslarga yetkazilgan zararning o‘rni aybdor shaxslar tomonidan sud tartibida qoplanadi”. 

 “O‘zbekiston Metallurgiya Kombinati” da manfaatlar to‘qnashuviga duch kelsangiz, Bizga xabar bering. 

Elektron pochta manzili  compliance@uzbeksteel.uz 

Telegram messenjeridagi aloqa kanali  htpps://t/me/UMK_Anticorbot_bot

Ichki raqam 17 – 07; 27 – 17; 23 – 90

Ishonch telefon raqami  + 998 70 214 19 17; +998 70 214 14 62;  +99870 913 16 02

Ishonch mobil raqami  + 998 90 998 67 20

Kombinat Odob - Axloq  komissiyasi 110502, Toshkent viloyati, Bekobod  shahri, Sirdaryo ko‘chasi 1-uy

 

0

(0 ovoz)